Ikke alle byer kan skryte av at de har et helt eget omreisende tivoli. Når noen sier «tivoli» så tenker man fort på en fargeeksplosjon, blinkende lys og Disney figurer. Arne fra Thomas Tivoli kom til Skrå med en utfordring; å skape noe nytt som fortsatt passer inn i den fargerike tivoli-verden uten at det har det klassiske tivoli-preget.
Vårt oppdrag var å gi et nytt uttrykk på noen av karusellene og diskene til Thomas Tivoli. Det var viktig å ivareta de grunnleggende verdiene; moro, fargerikt og lekent – men å legge opp til et litt strammere design for å gi tivoliet en tydelig rød tråd. Skrå har blant annet illustrert og designet en ny salgsvogn som heter «Pop’n».
Vi har også designet en ny karusellen med inspirasjon fra norsk kultur. Ser du nøye etter så ser du kanskje «brunost-bussen» kjøre forbi. Og så var det Churros-vogna da. En vogn på størrelse med to semitrailere. Himmel og hav som vi liker churros – vi gleder oss veldig til Curros-vogna som lanseres om ikke så alt for lenge!
Prosessen
Illustrasjon. Profilering.